ایران همراه

مقالات تخصصی فناوری ارتباطات در حوزه سیم کارت همراه اول

ایران همراه

مقالات تخصصی فناوری ارتباطات در حوزه سیم کارت همراه اول

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

سیم کارت رند

شاید برای برخی از افراد این سوال پیش بیاید که چند سیم کارت در اپراتور های مخطلف به نامشان است. 
مشترکان تمام اپراتور های می‌توانند از طریق سامانه «استعلام تعداد خطوط مشترکین ارتباطات سیار» با پیامک، از تعداد سیم‌کارت های خود در تمام اپراتور ها، مطلع شوند.
 با توجه به ساماندهی سیم‌ کارت های تلفن همراه و به منظور جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات هویتی مشترکان و کاهش تخلفات توسط افراد سودجو، مشترکان تلفن همراه در اپراتورهای مخطلف می‌توانند با استفاده از این سرویس از تعداد دقیق سیم کارت های خود مطلع و در صورت مقایرت نسبت به پیگیری آن اقدام نمایند. 
مشترکین هر یک از اپراتور ها ی همراه اول - رایتل و ایرانسل با بکب از روش های زیر از تعداد سیم‌کارت ثبت شده به نام خود در اپراتورهای مختلف تلفن همراه مطلع شوند.
1- مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط به آدرس www.mobilecount.cra.ir 
2- ارسال کد ملی خود به شماره ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ یا ۳۰۰۰۱۵۰ 
لازم به ذکر است دریافت استعلام از طریق سامانه و یا پیامک توسط مشترک هر ۱۰ روز یکبار امکان‌پذیر است، و درصورت مغایرت اطلاعات درج شده و تعداد سیم کارت های شما در سامانه، مشترکان باید با کارت ملی خود به دفاتر اپراتورهای تلفن همراه مراجعه کنند.

وحید ارشادی

سیم کارت رند


سیم کارت دائمی همراه اول با پیش شماره 0991 به قیمت ۱۰۰ هزار تومان!!!!

این روزها تبلیغات گسترده همراه اول درخصوص سیم کارت های ۰۹۹۱ باقیمت ۱۰۰ هزار تومانی زیاد یه چشم میخورد! 

با پایان یافتن طرح سر شماره کد صفر همراه اول (۰۹۱۲۰) بعنوان آخرین نسل سیم کارت های دائمی همراه اول یا همان ۹۱۲ معروف، در تاریخ ۲۶ مهرماه سال ۱۳۹۶ همراه اول از پیش شماره ۰۹۹۱ برای شماره های دائمی خود رونمایی کرد.

 همین ابتدا باید یادآور شویم که در بین سیم کارت های جدید، فقط پیش شماره  ۰۹۹۱۲ ویژه سیم کارت های دائمی جدید است. و مابقی رنج ها مربوط به سیم کارت های اعتباری است.

 قیمت سیم کارت های کد جدید همراه اول که بر اساس آن سیم کارت های دائمی (۰۹۹۱۲) با قیمت ۱۶۸۸۰۰ تومان و سیم کارت های اعتباری با قیمت ۵ هزار تومان به فروش می‌رسند.

همراه اول پس از ۶ ماه از رو نمایی این طرح و با مشاهده عدم استقبال مردم ، جهت ترغیب دوستداران همراه اول برای خرید این سیم کارت ها  طرح اقساطی خود را از خرداد ماه  ۱۳۹۸ شروع کرده است و با تبلیغات کسترده سعی  دارد  جای خالی ۰۹۱۲ خود را با ۰۹۹۱ پر کند.

ولی به راستی آیا ۰۹۹۱ به محبوبیت سیم کارت های ۰۹۱۲ خواهد رسید؟ 

رسیدن به جواب این سوال سخت نیست و همه میدانیم که کسر زیادی از افراد در ایران به غلط متصور هستند که داشتن یک سیم کارت ۰۹۱۲ و در برخی موارد داشتن سیم کارت رند (0912) یکی از مقدمات برای کسب پرستیژ و موفقیت کسب و کار خود میدانند.

بنابر این میتوان به این نتیجه رسید که موفقیت هیچ یک از سر شماره های همراه اول تا آینده نزدیک میسر نخواهد بود. 

وحید ارشادی
کارشناس آی تی و مخابرات

وحید ارشادی